Hoe werkt het reparatieproces?

1.    Reparatieduur
2.    Reparatie buiten garantie
3.    Reparatie elders aangekochte hardware
4.    Reparatie Apple producten
5.    Afronding van de reparatie
 
1. Reparatieduur
De reparatieduur van een defect product -na aanmelding bij Paradigit- bedraagt gemiddeld 3 weken. De reparatieduur is sterk afhankelijk van verschillende factoren:
•    stuurt u het product direct naar de fabrikant, dan heeft u direct contact met de eindschakel en is de afhandeling sneller;
•    de klachtomschrijving moet volledig zijn. Zorg daarom altijd dat u het defect zo uitgebreid mogelijk omschrijft;
•    indien het onderdeel niet direct voorradig is voor reparatie kan dit de duur van de reparatie verlengen;
•    wanneer het defect buiten de garantie valt en u dient te betalen voor de reparatie is het afhankelijk van uw responstijd hoe lang de reparatie stil ligt.

2. Reparatie buiten garantie
Wij laten uw defecte product altijd controleren door een gecertificeerd reparatiecentrum. Mocht uit onderzoek blijken dat het defect niet het gevolg is van een fabricagefout, maar is ontstaan door toedoen van buiten af, dan vervalt de garantie. U dient dan rekening te houden met enkele kosten. Hetzelfde geldt voor producten die u aanmeldt buiten de garantietermijn.

Waar moet ik op letten?
Wanneer het product buiten de garantie valt, vervalt ook het recht op kosteloos herstel. Wij sturen u een prijsopgave op met de kosten voor het uitvoeren van de reparatie. Mocht u niet akkoord gaan met de reparatiekosten, dan kunt u ervoor kiezen om van de reparatie af te zien. U dient dan in ieder geval de onderzoekskosten te betalen om het product ongerepareerd retour te ontvangen.
U kunt er ook voor kiezen om afstand te doen van het product. Hierbij komen alle kosten te vervallen.

Wat zijn de kosten?
Wanneer uw product defect is buiten de garantie kunt u het product bij Paradigit aanmelden ter reparatie. De volgende kosten kunnen in rekening worden gebracht:

Onderzoekskosten
Wanneer wordt geconstateerd dat uw defect buiten de garantie valt, worden in ieder geval onderzoekskosten in rekening gebracht. Deze liggen tussen de € 60,- tot € 90,- en dienen betaald te worden om het product (zelfs ongerepareerd) retour te krijgen.

Verzendkosten
Bij reparaties buiten de garantie kunnen eventuele handelingskosten in rekening worden gebracht, dit zijn in de meeste gevallen de verzendkosten.

Reparatiekosten
Naast onderzoekskosten staan op een prijsopgave ook de reparatiekosten. Dit zijn de daadwerkelijke kosten om uw product gerepareerd retour te krijgen.
 
3. Reparatie elders aangekochte hardware
Het is niet mogelijk om een laptop of dekstop bij ons ter reparatie aan te bieden, indien deze niet bij Paradigit is aangekocht.

Overige defecte hardware die niet bij ons is aangekocht, kan niet door ons gerepareerd worden. Indien uw hardware binnen garantie defect is, raden wij aan deze bij de leverancier aan te melden voor reparatie.

 
4. Reparatie Apple producten
Voordat u een Apple product aanmeldt ter reparatie, dient u deze van iCloud af te melden. Indien dit niet is gebeurd, kan de reparatie niet worden uitgevoerd. Om u te helpen met het afmelden van iCloud vindt u hieronder een kort stappenplan:

1.    schakel de iPad of iPhone uit via de aan/uit knop;
2.    ga naar www.icloud.com en log in met uw Apple ID (dit is het account dat u onder andere gebruikt voor de App Store);
3.    klik: ‘Zoek mijn iPhone’ (ook uw iPad zal via deze functie worden opgezocht):
4.    selecteer de iPad of iPhone;
5.    klik: ‘verwijder van mijn account’ (indien u uw gegevens wilt bewaren kunt u eerst een back-up maken via iTunes)
6.    Klik: ‘Verwijder'
7.    de iPad of iPhone is nu correct uit iCloud verwijderd en kan worden aangemeld ter reparatie.

Indien u uw logingegevens van uw Apple account bent vergeten, kunt u deze telefonisch opvragen via: 0800 - 0201 581

5. Afronding van de reparatie
Wanneer uw product gerepareerd is, wordt dit teruggestuurd naar u. Dit kan op verschillende manieren gebeuren:

Reparaties die online aangemeld zijn
Als u het product online heeft aangemeld, wordt deze met DHL verzonden naar het adres dat u bij aanmelding heeft aangegeven. Indien u niet thuis bent wanneer DHL het product aflevert zullen zij dit later nogmaals proberen. Indien u driemaal niet thuis bent bij aflevering wordt het product bij het dichtstbijzijnde DHL ServicePoint geleverd, waar u het pakket vervolgens kunt ophalen. Het is aan te raden uw identiteitsbewijs mee te nemen wanneer u het product ophaalt.